Kursus

Onkologisk fysioterapi

EMNE: Behandling af fascier. Fasciebehandling til patienter med kræft og lymfødem er i fokus på dette kursus om onkologi. Der er en god blanding mellem teori og undersøgelse af fascier og fasciebehandling i praksis.

Om kurset

Et kursus for dig, der arbejder i klinisk praksis med patienter med kræft og lymfødem:

Tiina Lahtinen-Suopanki fra Finland holdt et oplæg om fasciebehandling på den virtuelle internationale kræftkonference 3.-4. maj 2021.
Nu kommer hun til København, og underviser på et heldagskursus, hvor teori om fascier blandes med praktisk træning.

Formålet med kurset er at deltagerne får grundlæggende viden om fasciesystemet, fasciesystemets funktion og tegn på dysfunktion.

Der er fokus på inflammation, operationsar, og hvordan hormonelle forandringer og stress kan påvirke hele fasciesystemet i en utilsigtet negativ retning.

Kurset indeholder mange praktiske øvelser, hvor der er fokus på palpation, lymfedrænage, fasciers tilpasningsevne, sensitivitet og smerter.

Målgruppe

Fysioterapeuter fra alle sektorer

Underviser

Tiina Lathtinen-Suopanki, BSc, PT, OMT, Finland

Moderator

Marianne Holt

I samarbejde med

Marianne Holt, Dansk Selskab for Fysioterapeutisk Lymfødembehandling

På Danske Fysioterapeuters kurser følger vi sundhedsmyndighedernes covid-19-retningslinjer, der skal forebygge spredning af smitte.

Har du covid-19-lignende symptomer, også i mild grad, skal du blive hjemme.

Tilbage til kursuskalenderen

Elisabeth Berents