Sådan kan du berolige din krop, når du bliver bange

Hvad sker der i din krop, når du føler angst eller er bange? Fysioterapeut Ann Sophie Fjord Christensen har hjulpet rigtig mange mennesker, der døjer med blandt andet PTSD eller angst, med at skabe ro i nervesystemet.

Her er tre gode råd til dig, der sidder på kontor

Selvom der ikke findes én korrekt arbejdsstilling, er det enormt vigtigt at få bevæget sig i løbet af en arbejdsdag. Fysioterapeut Anne Lintrup fortæller her, hvordan du med kontorarbejde kan gribe det an.

Forsker: Bevægelse er nøglen, når du har slidgigt

Det er virkelig vigtigt, at du får brugt din krop i det omfang, du kan, når du lider af slidgigt, lyder det fra fysioterapeut og professor Søren Thorgaard Skou

Forhøjet blodtryk? Disse øvelser kan hjælpe dig

Statiske styrkeøvelser er den bedste træning til at sænke blodtrykket, viser en ny stor engelsk undersøgelse. Vægsquats og planken er to gode eksempler.

Ondt på ydersiden af knæet, når du løber? Pas på løberknæ

Lige nu er mange danskere ved at træne op til halvmaraton eller maraton. Men en for intensiv plan med løbetræning kan overbelaste dit knæ og give dig et såkaldt løberknæ, hvis du ikke passer på. Fysioterapeut Rasmus Jønsson er specialist i løberknæ og fortæller her, hvilke typiske symptomer du skal være opmærksom på.

Læs flere guides til et liv i bevægelse

På Danske Fysioterapeuters Facebook-side ”Guide til et liv i bevægelse”, der er henvendt til den danske befolkning, kan du følge med i den nyeste viden om fysioterapi, forebyggelse og bevægelse.

Landsholdets fysioterapeut: Her er de vigtigste råd til at undgå skader i håndbold

Husker du at styrketræne som en del af håndboldtræningen? Styrketræning er et af fysioterapeut Mikkel Hjulers fire vigtige råd til, hvordan du kan forebygge skader i håndboldhallen